Garancia
A szavatosság kizárólag anyag, vagy gyártáshibából eredő meghibásodásra vonatkozik! A használatból eredő károkra - úgymint tankönyvek, nehéz sporteszközök, kemény éles vagy hegyes tárgyak okozta belső illetve külső mechanikai sérülések (szakadás, dörzsölés, lakksérülés, szándékos rongálás) - nem terjed ki. Az alkalmi táskák felülete fokozottan érzékeny! A termék nem vízálló (Kivételt képeznek Ucon Acrobatics termékeink). A hátitáskák mindkét vállpántját viselni kell.
Termék tisztán tartásánál a következőket kell figyelembe venni: A szennyeződés fajtájából adódóan a táskát tisztíthatjuk puha ronggyal, vagy minimális vízzel (mosószer és szappan nélkül!). Száradás után puha ronggyal törölje át. Mivel a táskák festettek, így a szín kophat súrolódás következtében. Amennyiben víz éri a táskát, előfordulhat, hogy foghat és ezzel egy időben kophat is. Ezen jelenség nem a termék minőségi hibája és az ebből eredő károkért a gyártó és forgalmazó sem vállal felelősséget.
Panaszt a vásárlást igazoló blokkal, vagy számlával együtt áll módunkban kezelni.
Szavatossági szabályok és a reklamáció intézésének szabályai (a mindenkor hatályos Polgári Törvénykönyv, és a szavatossági igények intézésének eljárási szabályairól szóló rendelet alapján). A szavatossági időtartamon belül szavatossági igény nyújtható be, ha a termék rendeltetésszerű használat, ápolás, tárolás... stb. ellenére meghibásodik, s a hibáiról bizonyítható, hogy a meghibásodást eredményező ok már az eladáskor is benne volt a termékben. Ha azonban a termék rendeltetésszerű viselet mellett elhasználódik, az alapvetően nem jogos ok a minőségi kifogásra.
A szavatossági idő 2 év, ez az időtartam két részre osztódik:
Az eladást követő első 12 hónapban bekövetkező meghibásodás esetén az eladó feltételezi, hogy a hiba a termékben már eladáskor benne volt. Ez alól kivételt képez, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen és a meghibásodás a vásárló hibájából , nem megfelelő használatból eredően keletkezett. Ha a vásárló szavatossági igényével eladó nem ért egyet, neki kell bizonyítania, hogy a meghibásodás később, a vásárló valamely hibájából keletkezett. Az első hat hónap után a két éves időtartam végéig bejelentett reklamáció esetén, ha az eladó nem ért egyet a vásárló reklamációjával, a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka már az eladáskor benne volt a termékben.
A szavatossági jogok a vásárlót két lépcsőben illetik meg:
Jogos reklamáció esetén a vásárló az első lépcsőben kijavítást, ennek hiányában kicserélést kérhet. Amennyiben sem a javítás, sem a termék kicserélése nem valósítható meg, vásárló választhat árleszállítás és elállás között, de jelentéktelen - a termék használati funkcióját nem korlátozó hiba esetén az elállást nem kérheti.
Nem képezheti jogos szavatossági kifogás tárgyát a termék :
- nem rendeltetésszerű használatból vagy helytelen ápolásból, tárolásból eredő meghibásodása,
- külső sérülésekből bekövetkező szándékos vagy véletlenszerű sérülése, házilagos javítása
- díszek, strasszok sérülése jelentéktelen hibának minősülnek, mely esetekben elállásnak helye nincs.
A szavatosság nem terjed ki a termék azon hibájára, amelyre az eladó a vásárláskor felhívja a vevő figyelmét. A szavatossági igény a vásárlás helyén érvényesíthető a hibás termék és a fizetési bizonylat felmutatásával. A szerződéskötés akkor bizonyítható, ha abból a vásárlás időpontja, a termék és annak ára egyértelműen beazonosítható. Az ápolatlan állapotú termék esetében önmagában akár az ápolatlanság bizonyíték lehet a nem rendeltetésszerű használatra, melynek alapján a kifogást elutasíthatjuk.
A minőségi kifogásról üzletünk jegyzőkönyvet vesz fel. Amennyiben az eladó a fogyasztó igényeinek teljesíthetőségéről a reklamáció bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb 5 munkanapon belül értesíti a fogyasztót.
Amennyiben eladó és vásárló között vita alakul ki, azt kötelező érvénnyel csak a bíróság döntheti el. Az illetékes bírósághoz az arra érdekelt félnek kell fordulnia. A felek további lehetőségként igénybe vehetik a Békéltető Testületet. Amennyiben a felek érdekeltek a gyorsabb rendezésben, fordulhatnak független szakértőhöz. Tudni kell azonban, hogy mind a Békéltető Testület, mind a szakértők véleménye bírósági úton továbbra is támadható.